Hjem/Aktuelt/Webinarer/05.09.24 Digital oppdragsrapport: Solar energy for effective teaching and learning at Tumaini School

05.09.24 Digital oppdragsrapport: Solar energy for effective teaching and learning at Tumaini School

Ingvild Oftedal deler sine erfaringer fra Master Med Mening-arbeid og feltstudie våren 2024 på Tumaini Open School.

Tumaini Open School er en skole for unge kvinner som er utestengt fra offentlig skole grunnet graviditet eller fordi de har barn. Skolens tilbud gir unge mødre mulighet til å fullføre grunnutdanning og kvalifisere til høyere utdanning eller yrkesopplæring.

I nært samarbeid med skolen og godt støttet av IUG-mentor Trond Øines, har Ingvild undersøkt hvordan solcellesystemer kan effektivisere undervisning og læring. Takket være et fantastisk samarbeid med Basic Internet Foundation og IUG’s gode bedriftsmedlem Trainor, ble det installert både et solcellesystem og en “InfoSpot” (internet access point) på skolen under feltarbeidet. 

Presentasjonen ble holdt på engelsk.


Ingvild Oftedal shares her experiences from the Master with Meaning project and field study in the spring of 2024 at Tumaini Open School.

Tumaini Open School is a school for young women who have been excluded from public education due to pregnancy or because they have children. The school's program provides young mothers with the opportunity to complete basic education and qualify for higher education or vocational training.

In close collaboration with the school and with strong support from EWB mentor Trond Øines, Ingvild has explored how solar power systems can enhance teaching and learning. Thanks to a fantastic collaboration with the Basic Internet Foundation and EWB’s valued corporate member Trainor, both a solar power system and an 'InfoSpot' (internet access point) were installed at the school during the fieldwork.

The presentation is in English.

Powered by Cornerstone